Інклюзивна освіта
Комунальний заклад
«Новопокровський заклад дошкільної освіти (ясла – садок)»
Новопокровської селищної ради
Чугуївського району Харківської області
Наказ
04.09.2024 Новопокровка №69
Про створення команди
психолого-педагогічного супроводу
дитини з особливими освітніми потребами
в умовах інклюзивного навчання у
2024/2025 навчальному році
На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 08.06.2018 № 609 «Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» та з метою створення оптимальних умов для навчання дітей з особливими освітніми потребами з урахуванням їхніх індивідуальних потреб та можливостей, забезпечення психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП з інклюзивним навчанням,
НАКАЗУЮ:
- Затвердити:
1.1 Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у 2024/2025 навчальному році:
Ковальська О.І. – вихователь-методист
Рало Ю.В. – практичний психолог
вчитель-логопед, вчитель-дефектолог
Должикова Н.Ф. – асистент вихователя
Смик Л.І. – вихователь
Хорошунова Т.В. – вихователь
мати дитини з ООП
2.Погодити план роботи Команди супроводу на 2024/2025 навчальний рік
до 01.10.2024
3.Скласти графік роботи Команди супроводу на 2024/2025 навчальний рік.
- Виносити на розгляд педагогічної ради рішення, прийняті на засіданнях команди супроводу
за графіком
- Звітувати на нараді при директорові про проведену роботу
травень 2025
- Проаналізувати діяльність Команди супроводу за 2024/2025 навчальний рік
до 26.05.2024
- 7. Членам Команди супроводу:
7.1. вихователям приймати участь у розробці в індивідуальної програми розвитку
до 27.09.2024
7.2. асистенту вихователя адаптувати освітнє середовище та навчальні матеріали відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП
до 27.09.2024
7.3. практичному психологу забезпечити своєчасне діагностування пізнавальних можливостей дитини; розробити корекційно-розвиткову програму згідно з ІПР
до 20.10.2024
7.4. медичному працівнику зібрати інформацію щодо стану здоров’я дитини з ООП
до 20.09.2024
- 8. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Директор ЗДО Марина ГОЛОВАЧ
З наказом ознайомлені:
Олена КОВАЛЬСЬКА вихователь-методист
Юлія РАЛО практичний психолог
Лідія СМИК вихователь
Тетяна ХОРОШУНОВА вихователь
Наталія ДОЛЖИКОВА асистент вихователя
Олена КАРАСЬОВА сестра медична старша
ЗАТВЕРДЖЕНО
КЗ «Новопокровський заклад дошкільної
освіти (ясла-садок)»
Новопокровської селищної ради
Чугуївського району Харківської області
протокол засідання педагогічної ради
№6 від 30.08.2024
ПРИMIPHE ПОЛОЖЕННЯ
про команду психолого-педагогічного супроводу дитини
з особливими освітніми потребами
в Комунальному закладі
«Новопокровський заклад дошкільної освіти (ясла-садок)»
Новопокровської селищної ради
Чугуївського району Харківської області
І. Загальні положення
- Це Положення визначає основні принципи, завдання та функції, а також порядок організації діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (далі – Команда супроводу), які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання Новопокровському ЗДО.
- У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
- індивідуальна програма розвитку дитини на навчальний рік
- індивідуальний освітній план – документ (частина ІПP), що визначає послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі дошкільної освіти компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законі України “Про освіту”.
- Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП.
- Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності.
ІІ. Склад учасників Команди супроводу
- Склад Команди супроводу визначається з урахуванням освітніх потреб дитини з ООП.
- До складу Команди супроводу дитини з ООП входять:
У закладі дошкільної освіти:
- постійні учасники: директорабо вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, медична сестра та батьки дитини з ООП тощо;
- залучені фахівці: медичний працівник закладу освіти, асистент дитини, спеціалісти системи соціального захисту населення, служби у справах дітей тощо.
ІІІ. Принципи діяльності Команди супроводу
- Основними принципами діяльності Команци супроводу є:
- повага до індивідуальних особливостей дитини з ООП;
- дотримання інтересів дитини з OOH, недопущення дискримінації та порушення її прав;
- командний підхід;
- активна співпраця з батьками дитини з ООП, залучення їх до освітнього
- процесу та розробки IПP;
- конфіденційність та дотримання етичних принципів;
- міжвідомча співпраця.
- Завдання Команди супроводу
- Команда супроводу виконує наступні завдання:
- збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби на етапах створення, реалізації та моніторингу виконання ІПP;
- визначення напрямів психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, що можуть бути надані в межах закладу освіти на підставі висновку ІРЦ, та забезпечення надання цих послуг;
- розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та моніторинг її виконання з метою коригування та визначення динаміки розвитку дитини;
- надання методичної підтримки педагогічним працівникам закладу освіти з організації інклюзивного навчання;
- створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище;
- проведення консультативної роботи з батьками дітей з ООП щодо особливостей їх розвитку, навчання та виховання;
- проведення інформаційно-просвітницької роботи у закладі освіти серед педагогічних працівників; батьків і дітей з метою недопущення дискримінації та порушення прав дитини; формування дружнього та неупередженого ставлення до дітей з ООП.
- Основні функції учасників Команди супроводу
Адміністрація закладу освіти (дтректор ЗДО або вихователь-методист):
- формування складу Команди супроводу;
- призначення відповідальної особи щодо координації розроблення ІПР;
- організація роботи Команди супроводу;
- контроль за виконанням висновку ІРЦ;
- залучення фахівців (в тому числі фахівців ІРЦ) для надання психолого-
- педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з ООП;
- контроль за виконанням завдань учасниками Команди супроводу своїх функцій;
- розроблення спільно з іншими учасниками Команди супроводу індивідуального навчального плану дитини з ООП;
- залучення батьків дитини з ООП до розроблення і погодження ІПР;
- оцінка діяльності педагогічних працівників, залучених до реалізації ІПР;
- моніторинг виконання ІПР.
Практичний психолог:
- вивчення та моніторинг психічного розвитку дитини з ООП;
- психологічний супровід дитини з ООП;
- надання корекційно-розвиткових послуг дитині з ООП згідно з IПP¹;
- надання рекомендацій, консультацій та методичної допомоги педагогічним працівникам закладу освіти у роботі з дитиною з ООП;
- консультативна робота з батьками дитини з ООП;
- просвітницька робота щодо формування психологічної готовності в учасників освітнього процесу до взаємодії в інклюзивному середовищі.
¹Проведення корекційно-розвиткових занять практичним психологом здійснюється відповідно до чинного законодавства.
Вихователь:
- забезпечення освітнього процесу дитини з ООП з урахуванням особливостей її розвитку та ІПP;
- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу про особливості навчально-пізнавальної діяльності дитини з ООП, її сильні сторони та потреби; результати виконання дитиноюосвітнього плану;
- розробка індивідуального освітнього плану в закладі;
- визначення спільно з іншими педагогічними працівниками рівня Досягнення кінцевих цілей навчання; передбачених ІПP;
- створення належного мікроклімату в колективі;
- надання інформації батькам про стан засвоєння освітнього плану дитиною з ООП.
Асистент вихователя:
- спостереження за дитиною з метою вивчення її індивідуальних особливостей, схильностей, інтересів та потреб;
- участь в організації освітнього процесу дитини з ООП;
- участь у розробці ІПP;
- участь у підготовці ііндивідуального освітнього плану;
- адаптація освітнього середовища; навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП;
- оцінка спільно з вихователем рівня досягнення кінцевих цілей навчання, передбачених ІПР;
- підготовка інформації для учасників засідання Команди супроводу за результатами спостереження за дитиною щодо її індивідуальних особливостей, інтересів та потреб;
- надання інформації батькам, педагогічним працівникам щодо особливостей розвитку дитини з ООП.
Батьки дитини з ООП:
- доведення інформації про дитину (стиль, спосіб навчання, успіхи, труднощі у виконанні домашніх завдань);
- прийняття участі у роботі Команди супроводу, в тому числі залучення до складання ІПP;
- створення умов для навчання, виховання та розвитку дитини.
Медичний працівник закладу освіти:
- інформування учасників Команди супроводу про стан здоров’я дитини та її психофізичні особливості;
- за необхідністю, здійснює збір додаткової інформації від батьків, закладу охорони здоров’я щодо стану здоров’я дитини.
- Організація роботи Команди супроводу
- Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на директораабо вихователя-методиста, який несе відповідальність за виконання покладених на Команду завдань та розподіл функцій між її учасниками.
- Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників.
- Однією з організаційних форм діяльності Команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом. навчального року.
За потреби скликаються позачергові засідання. Ініціювати позачергове засідання Команди супроводу може будь-хто з її учасників.
- Головою засідання Команди супроводу є директорабо вихователь-методист в закладу.
- Рішення засідання Команди супроводу приймаються за результатами колегіального обговорення інформації кожного її учасника відкритим голосуванням (за умови присутності на засіданні не менше 2/3 від загального складу).
- Рішення засідання Команди супроводу оформляється протоколом, який веде секретар засідання. Протокол засідання підписується головою, секретарем та всіма учасниками засідання.
- Секретар призначається із числа складу постійних учасників Команди супроводу.
VII. Організація надання психолога-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дитині з особливими освітніми потребами
- Відповідно до висновку ІРЦ, індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю(за наявності), результатів понятого-педагогічного вивчення дитини Команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу.
ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти.
- Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі дошкільної освіти – тричі на навчальний рік (у разі потреби частіше).
- Відповідно до особливостей розвитку дитини з ООП Команда супроводу розробляє індивідуальний освітній план .
- Команда супроводу визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП.
- Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг здійснюється шляхом проведення індивідуальних і групових занять.
- У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР, Команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги.
- Команда супроводу формує та узгоджує з батьками розклад корекційно-розвиткових занять дитини з ООП.
- Корекційно-розвиткові заняття згідно з ІПР проводяться педагогічними працівниками закладу або залученими фахівцями ІРЦ, інших установ/закладів, фізичними особами, які мають право здійснювати освітню діяльність у сфері освіти.